حفاری آبشار

حفاری چاه عمیق

حفاری آبشار

حفاری چاه عمیق

کارت ویزیت و تراکت

شاید بدانید که سیستمهای مختلف چاپ از مدلهای رنگ متنوعی بعنوان پایه استفاده میکنند. بر پایه این مدلهای رنگ تعداد رنگهای موجود در این سیستم تعیین میشوند . یک مثال میزنم : در "سیستم چاپ افست چهار رنگ استاندارد " از مدل سایان (آبی فیروزه ای) - ماژنتا (سرخابی) - یلو (زرد خنثی) و مشکی استفاده میشود . هریک از این چهار رنگ را میتوان با نسبت ۱۰۰-۰ با دیگران مخلوط نمود . از ترکیب درصدهای متفاوت از این چهار رنگ رنگهای مورد نیاز تراکت بدست می آیند. کارت ویزیت پس برای چاپ یک عکس یا منظره از طبیعت به ترکیبی از چهار رنگ بالا احتیاج است تا مثلا آبی دریا و آسمان یا تونالیته های سبزی برای جنگل و یا رنگهای گلهای مختلف در چاپ تولید شوند. این مدلهای رنگ متعدد بوده و هریک کاربرد خاص خود را دارند . بسته به مدل رنگ تعداد رنگهای استفاده شده برای تولید تصاویر طبیعی از ۳ رنگ تا ۶ رنگ تراکت تغییر میکند . البته چندی پیش یک -به اصطلاح مخترع - ایرانی روش جدید چاپ ۷ رنگی کارت ویزیت را نیز اختراع نموده بود و مدعی بود با آن میتوان حتی رنگهای فسفری را نیز میتوان در چاپ تولید نمود . اگر منظور از تعداد رنگ در چاپ ٬ تولید مناظر حقیقی باشد  ٬ پاسخ شما همان موارد فوق است که برای تولید یک رنگ در سیستمهای مختلف از تعداد رنگهای متفاوت میتوان استفاده نمود  تراکت. گاهی در چاپ از رنگهای خاص برای قسمتهای خاص از طرح استفاده میکنند  ٬ مثل رنگ قرمز خاص در تبلیغات سیگار وینستون یا رنگ کارت ویزیت سرمه ای خاص در آرم تراکت بانک تجارت. این رنگها برای صاحبان این موسسات بسیار با اهمیت و حساس است و بایستی همیشه و در همه جا با همان رنگ اصلی مشابهت داشته باشد تا از تقلب محصولات و اوراق بهادار آن موسسه جلوگیری نماید (البته این تنها یکی از دلایل استفاده از رنگهای خاص در صنعت چاپ است). برای چاپ چنین مواردی کافیست تعداد رنگهای خاص در طرح کل را بشمرید . هرچه تعداد رنگهای خاص در طرح شما کارت ویزیت بیشتر باشد به تعداد چاپ بیشتری احتیاج دارید . در این بخش برخلاف مدلهای رنگ محدوده ای برای تعداد رنگ وجود ندارد . مثلا برای چاپ صفحات قرآن های نفیس گاه تا ۱۱ رنگ چاپ نیز استفاده میشود .


تهرانگردی در هتل استقلال

وی همچنین برای اطلاع و آگاهی بخشی نسبت به خانه های بزرگان ادب و فرهنگ و هنر ایران زمین که در شهر تهران وجود دارد وگ اه بسیاری از شهروندان اطلاعی ندارند؛ 5 خانه مطرح شخصیت های تاثیرگذار فرهنگی و سیاسی را بررسی کرد و گفت: «خانه ملک متعلق بود به حاج مهدی ملک که ملک التجار بود. خانه عبدالله انوار که مدت زمانی جلال آل احمد درآنجا زندگی هتل استقلال می کرد. دقیقا زمانی که سیمین دانشور در تهران نبود و جلال در طول مدتی که درآن خانه ساکن بود نامه هایی را برای سیمین دانشور می نوشت. در حالی که  اطراف این خانه امروزه  به  بورس لاستیک فروش ها مبدل شده است. محله سر قبرآقا محله ای است که تعدادی از قبور امام جمعه های شهر تهران از هتل استقلال جمله ظهیر الاسلام در دوران ناصرالدین شاه و...درآنجا وجود دارد. خانه سعید نفسی در محله سرقبر آقا در خیابان سعدی درکنار بیمارستان امیراعلام خیابان هدایت ( برادران شهید قائدی) واقع شده است. دیوار کوتاه و بدنه سیمانی دارد. در آنجا یک اتاق کاری و شخصی بود. این اتاق کار هنوز که هنوزه دست نخورده باقی مانده است. خانه میرزاده عشقی نیز بسیار یه خانه رزرو هتل سعید نفسی نزدیک است. میرزاده عشقی این خانه ترور می شود. خانه پروین اعتصامی در محله اودلاجان، میدان بهارستان (خیابان سیروس) چهار راه سرچشمه که در امتداد شرق به غرب است؛ قرار دارد. خانه متعلق بود به ابوالفضل رزرو هتل اعتصامی که دارای حیاط بیرونی، اندرونی، سرایداری، و... بود. اما متاسفانه امروز به سه بخش تفکیک شده و پلاک 3،5،7 را شامل می شود. این خانه پدری پروین اعتصامی بود و اتاق کار پروین اعتصامی در پلاک 5 قرار دارد»


حفاری چاه توصیفی

برای آگاهی از مرزهای جانبی مخزن ، تعیین حجم حفاری چاه عمیق ذخیره و چگونگی گسترش ذخیره مخزن با حفر چاه توصیفی حفر میشود. قبل از شروع حفاری اکتشافى با بررسى از مته های متنوعی استفاده می شود. مته ها با حرکت چرخشی روی سنگ باعث خرد شدن و ساییده شدن آن می شوند و انرژی لازم برای به چرخش در آوردن مته و لوله حفاری چاه عمیق  با کمک سیستم دورانی تامین می گردد. از مهمترین عواملی که موجب افزایش سرعت حفاری می شود گل حفاری است که در عملیات حفاری حفاری چاه عمیق همانند خون در بدن انسان عمل میکند بدین صورت که به هنگام چرخش مته از نازل های(سوراخ) موجود بر روی مته خارج شده و را با بهره مندی از خاصیت حمل به سطح زمین انتقال میدهد که این اطلاعات زمین شناسى ولرزه نگاری احتمال وجود نفت بررسى میشود. (Observation Well) چاه مشاهده ای چاههایی حفاری چاه عمیق که به منظور مشاهده وضعیت مخزن حفاری شود چاه مشاهده ای نامیده می شود. فشار حفاری چاه عمیق مخزن، سطح آب و نفت، نسبت آب و نفت و ... از جمله حفاری چاه عمیق مواردی است که با استفاده از چاههای مشاهده ای قابل بررسی و اندازه گیری است.